آفتاب

فیلم: خودکشی سید امامی | جزئیات خودکشی در زندان اوین +فیلم

فیلم: خودکشی سید امامی | جزئیات خودکشی در زندان اوین +فیلم

فیلم: خودکشی سید کاووس سید امامی | سید کاووس سید امامی استاد دانشگاه و فعال محیط زیستی که به اتهام انتقال اطلاعات به بیگانگان در زندان اوین بازداشت بود، در سلول خود درگذشت. علت مرگ سید امامی، خودکشی عنوان شد. در برخی شبکه های مجازی شایعاتی درباره مرگ سید امامی مطرح شده است. در این فیلم، جزئیات خودکشی سید امامی را به نقل از سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس بشنوید.



فیلم: خودکشی سید امامی



خودکشی در زندان اوین


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه عدم درخواست کالبدشکافی از سوی خانواده کاووس سید امامی به دلیل شفاف و روشن بودن مسئله است، گفت: متوفی پیراهن خود را به صورت حلقه آماده می‌کند و خودکشی را صورت می‌دهد.

سیدحسین نقوی‌حسینی درباره جزئیات خودکشی کاوسی سیدامامی اظهار داشت: آقای سیدامامی به جهت اینکه استاد دانشگاه بودند از لحاظ مکانی و رفاهی توجه ویژه‌ای به ایشان شده و اتاق مناسبی را در اختیارشان قرار داده بودند. بنابراین شرایط وی با بقیه زندانیان متفاوت بوده است.

کاووس سید امامی چطور خودکشی کرد؟

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فیلم خودکشی سیدامامی گفت: وی در فیلم تخت خود را به‌گونه‌ای با بالش و پتو آماده می‌کند که همه فکر کنند کسی روی تخت خوابیده است و مأموران وقتی اتاق وی را بررسی می‌کنند فکر می‌کنند وی در حال استراحت است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرد:‌در جلسه‌ای که هیئت‌رئیسه با حضور نائب رئیس مجلس تشکیل داد همه به‌اتفاق خودکشی کاوسی سیدامامی را در زندان تائید کردند.

نقوی‌حسینی درباره عدم درخواست متوفی جهت کالبدشکافی گفت: مسئله کاملاً روشن است چراکه آقای سیدامامی پیراهن خود را به‌صورت حلقه آماده می‌کند و خودکشی را صورت می‌دهد و در فیلم همه‌چیز شفاف و گویا است. بنابراین عدم درخواست کالبدشکافی از سوی خانواده وی به دلیل شفاف و روشن بودن مسئله است.
کد N1824706

وبگردی